Text

På programmet Rumslig gestaltning – Informationsdesign skapar studenter artefakter och gestaltningar utifrån olika material, tekniker och arbetsmetoder. Artefakterna och gestaltningarna tas fram både individuellt och i grupp, och mycket av det som skapas sker i samverkan med externa uppdragsgivare.

Studentprojekt

Studentprojekt

På programmet Rumslig gestaltning – Informationsdesign skapar studenter artefakter och gestaltningar utifrån olika material, tekniker och arbetsmetoder. Artefakterna och gestaltningarna tas fram både individuellt och i grupp, och mycket av det som skapas sker i samverkan med externa uppdragsgivare.

 

Modell av hus.

Analog modell, Catchon Khamsandech, år 1.

Rum.

Digital konceptvisualisering, Amanda Alonzo, år 1.

Husmodell.

3D-printad modell, Elsa Eriksson, Carolina Mikaelsdotter, Malin Morelius, år1

Rep hänger ner från träd. Upplyst med ljus i olika färger.

Ljusinstallation, Sara Adriansson, Gazang Aziz, Ida Cardestål, Cajsa Mikaelsson, Maria Vilmunen Pizarro, Celina Vu, år 2.

Sammankopplade ljuslyktor i papier-marché hänger i träd.

Ljusinstallation, Martina Antonino, Elin Bergström, Tina Knuutinen, Ricardo Mejia Ramirez, Sara Söderman, år 2.

Sittmöbel.

Designkoncept, Britt-Mary Wackenström, år 2.

Husmodell exteriör.

Digital modell, Martina Antonino, år 1.

Skyltdockor placerade på kartonger. Förstorad platta som visar e-shopping.

Digital konceptvisualisering, Frida Nolåkers, Emelie Karén, Amanda Alonzo, My Sidén Lassen, år 3.

Tatueringsstudio.

Förverkligande designkoncept social interaktion, Celina Vu, Madelene Hellström, Mathilda Jensen, Ricardo Mejia Ramirez, Sara Adriansson, år 3.

Affisch och textdesign, Britt-Mary Wackenström, år 2.

Affisch och textdesign, Britt-Mary Wackenström, år 2.

Affisch, Emelie Karén, år 2.

Kontor.

Digital konceptvisualisering, Denice Berg Råholm, år 3.

Klassrum.

Digital konceptvisualisering, Celina Vu, år 3.

Landmärke utomhus.

Designkoncept, Britt-Mary Wackenström, år 2.

Symboler för sociala medier hänger ner från taket.

Förverkligande utställningskoncept, Alicia Fundberg, Mathilda Jensen, Sara Adriansson, Sara Meijer Lönnroth, år 2.

Förverkligande utställningskoncept, Jessica Andersson, Sofia Strandberg, Alexandra Strand år 2.

Svan med kläder på.

Artefakt, Martina Antonino, år 3.

Artefakt, Ashkan Nassirzadeh, år 3.

Dörr.

Exjobb digitala konceptvisualiseringar, Lydia Stengård, år 3.

Offentlig toalett.

Exjobb digitala konceptvisualiseringar, Lydia Stengård, år 3.

Pappershållare.

Exjobb digitala konceptvisualiseringar, Lydia Stengård, år 3.

Tält i skogen.

Digital konceptvisualisering, Pauline Hultström, Lisa Lord, Anne Sandahl, Lydia Stengård, år 3.

Monter med texten EXPO på mässa.

Exjobb monter till bokmässan, Annie Lund, år 3.

Modell med huvudbonad. Modell med krage.

Artefakt vänster, Sara Hägglund, år 3. Artefakt höger, Frida Nolåkers, år 3.

Mer information

Universitetsadjunkt

Mia Sas

016-15 51 31

mia.sas@mdh.se

Studievägledare

Helen Lundblad

016-15 34 45

helen.lundblad@mdh.se

Rumslig gestaltning

En utbildning för dig som vill designa rum. Alltid med etisk, hållbar och inkluderande design med användaren i fokus. Ofta med koppling till branschen. Du får unik teoretisk och praktisk kunskap. Efter utbildningen är du redo för yrkeslivet som designer inom rumslig gestaltning och kan studera vidare på mastersnivå.

Läs mer
Till toppen