Text

På programmet Rumslig gestaltning – Informationsdesign skapar studenter artefakter och gestaltningar utifrån olika material, tekniker och arbetsmetoder. Artefakterna och gestaltningarna tas fram både individuellt och i grupp, och mycket av det som skapas sker i samverkan med externa uppdragsgivare.

Studentprojekt

Studentprojekt

På programmet Rumslig gestaltning – Informationsdesign skapar studenter artefakter och gestaltningar utifrån olika material, tekniker och arbetsmetoder. Artefakterna och gestaltningarna tas fram både individuellt och i grupp. Studenterna jobbar ofta i projektform i samverkan med högskolans forskare samt företag och organisationer i branschen.

Inlämningsuppgift i kursen analoga och digitala visualiseringstekniker. Bilden visar handskiss i blyerts, rendering i SketchUp samt fotografi, av Jenni Gustavsson, år 1.

Inlämningsuppgift i kursen analoga och digitala visualiseringstekniker. Bilden visar olika visualiseringstekniker - handskisser i blyerts och akvarell samt kartongmodeller, av Jenni Gustavsson, år 1.

Inlämningsuppgift i kursen analoga och digitala visualiseringstekniker. Bilden visar digital visualisering i SketchUp, av Jenni Gustavsson, år 1.

Inlämningsuppgift i kursen analoga och digitala visualiseringstekniker. Bilden visar en modell av terräng och fokusobjekt skapad med trämaskin och 3D-printing, av Jenni Gustavsson, år 1.

Inlämningsuppgift i kursen konstruktion, material och 3D. Bilden visar ett designkoncept som en del av en utställning och eventlokal. Bilden är en Shaderlight rendering från en 3D-modell (en SketchUp 3D modell), av Jennie Frisk, år 1.

Inlämningsuppgift i kursen analoga och digitala visualiseringstekniker. Bilden visar en modell i kapakartong. Modellen är skalenlig och visar bland annat rumslayout, organisation och axialitet i en studentlägenhet, av Josefin Martis, år 1.

Modell av hus.

Analog modell, Catchon Khamsandech, år 1.

Rum.

Digital konceptvisualisering, Amanda Alonzo, år 1.

Husmodell.

3D-printad modell, Eva Lindblom, år 1.

Rep hänger ner från träd. Upplyst med ljus i olika färger.

Ljusinstallation, Sara Adriansson, Gazang Aziz, Ida Cardestål, Cajsa Mikaelsson, Maria Vilmunen Pizarro, Celina Vu, år 2.

Sammankopplade ljuslyktor i papier-marché hänger i träd.

Ljusinstallation, Martina Antonino, Elin Bergström, Tina Knuutinen, Ricardo Mejia Ramirez, Sara Söderman, år 2.

Sittmöbel.

Designkoncept, Britt-Mary Wackenström, år 2.

Husmodell exteriör.

Digital modell, Martina Antonino, år 1.

Skyltdockor placerade på kartonger. Förstorad platta som visar e-shopping.

Digital konceptvisualisering, Frida Nolåkers, Emelie Karén, Amanda Alonzo, My Sidén Lassen, år 3.

Tatueringsstudio.

Förverkligande designkoncept social interaktion, Celina Vu, Madelene Hellström, Mathilda Jensen, Ricardo Mejia Ramirez, Sara Adriansson, år 3.

Affisch och textdesign, Britt-Mary Wackenström, år 2.

Affisch och textdesign, Britt-Mary Wackenström, år 2.

Affisch, Emelie Karén, år 2.

Kontor.

Digital konceptvisualisering, Denice Berg Råholm, år 3.

Klassrum.

Digital konceptvisualisering, Celina Vu, år 3.

Landmärke utomhus.

Designkoncept, Britt-Mary Wackenström, år 2.

Symboler för sociala medier hänger ner från taket.

Förverkligande utställningskoncept, Alicia Fundberg, Mathilda Jensen, Sara Adriansson, Sara Meijer Lönnroth, år 2.

Förverkligande utställningskoncept, Jessica Andersson, Sofia Strandberg, Alexandra Strand år 2.

Svan med kläder på.

Artefakt, Martina Antonino, år 3.

Artefakt, Ashkan Nassirzadeh, år 3.

Dörr.

Exjobb digitala konceptvisualiseringar, Lydia Stengård, år 3.

Offentlig toalett.

Exjobb digitala konceptvisualiseringar, Lydia Stengård, år 3.

Pappershållare.

Exjobb digitala konceptvisualiseringar, Lydia Stengård, år 3.

Tält i skogen.

Digital konceptvisualisering, Pauline Hultström, Lisa Lord, Anne Sandahl, Lydia Stengård, år 3.

Monter med texten EXPO på mässa.

Exjobb monter till bokmässan, Annie Lund, år 3.

Modell med huvudbonad. Modell med krage.

Artefakt vänster, Sara Hägglund, år 3. Artefakt höger, Frida Nolåkers, år 3.

Mer information

Rumslig gestaltning

En utbildning för dig som vill designa rum. Alltid med etisk, hållbar och inkluderande design med användaren i fokus. Ofta med koppling till branschen. Du får unik teoretisk och praktisk kunskap. Efter utbildningen är du redo för yrkeslivet som designer inom rumslig gestaltning och kan studera vidare på mastersnivå.

Läs mer
Till toppen