Text
På programmet Rumslig gestaltning – Informationsdesign skapar studenter artefakter och gestaltningar utifrån olika material, tekniker och arbetsmetoder. Artefakterna och gestaltningarna tas fram både individuellt och i grupp, och mycket av det som skapas sker i samverkan med externa uppdragsgivare.
Studentprojekt
Studentprojekt
På programmet Rumslig gestaltning – Informationsdesign skapar studenter artefakter och gestaltningar utifrån olika material, tekniker och arbetsmetoder. Artefakterna och gestaltningarna tas fram både individuellt och i grupp. Studenterna jobbar ofta i projektform i samverkan med högskolans forskare samt företag och organisationer i branschen.

Inlämningsuppgift i kursen analoga och digitala visualiseringstekniker. Bilden visar handskiss i blyerts, rendering i SketchUp samt fotografi, av Jenni Gustavsson, år 1.

Inlämningsuppgift i kursen analoga och digitala visualiseringstekniker. Bilden visar olika visualiseringstekniker - handskisser i blyerts och akvarell samt kartongmodeller, av Jenni Gustavsson, år 1.

Inlämningsuppgift i kursen analoga och digitala visualiseringstekniker. Bilden visar digital visualisering i SketchUp, av Jenni Gustavsson, år 1.

Inlämningsuppgift i kursen analoga och digitala visualiseringstekniker. Bilden visar en modell av terräng och fokusobjekt skapad med trämaskin och 3D-printing, av Jenni Gustavsson, år 1.

Inlämningsuppgift i kursen konstruktion, material och 3D. Bilden visar ett designkoncept som en del av en utställning och eventlokal. Bilden är en Shaderlight rendering från en 3D-modell (en SketchUp 3D modell), av Jennie Frisk, år 1.

Inlämningsuppgift i kursen analoga och digitala visualiseringstekniker. Bilden visar en modell i kapakartong. Modellen är skalenlig och visar bland annat rumslayout, organisation och axialitet i en studentlägenhet, av Josefin Martis, år 1.

Analog modell, Catchon Khamsandech, år 1.

Digital konceptvisualisering, Amanda Alonzo, år 1.

3D-printad modell, Eva Lindblom, år 1.

Ljusinstallation, Sara Adriansson, Gazang Aziz, Ida Cardestål, Cajsa Mikaelsson, Maria Vilmunen Pizarro, Celina Vu, år 2.

Ljusinstallation, Martina Antonino, Elin Bergström, Tina Knuutinen, Ricardo Mejia Ramirez, Sara Söderman, år 2.

Designkoncept, Britt-Mary Wackenström, år 2.

Digital modell, Martina Antonino, år 1.

Digital konceptvisualisering, Frida Nolåkers, Emelie Karén, Amanda Alonzo, My Sidén Lassen, år 3.

Förverkligande designkoncept social interaktion, Celina Vu, Madelene Hellström, Mathilda Jensen, Ricardo Mejia Ramirez, Sara Adriansson, år 3.

Affisch och textdesign, Britt-Mary Wackenström, år 2.

Affisch och textdesign, Britt-Mary Wackenström, år 2.

Affisch, Emelie Karén, år 2.

Digital konceptvisualisering, Denice Berg Råholm, år 3.

Digital konceptvisualisering, Celina Vu, år 3.

Designkoncept, Britt-Mary Wackenström, år 2.

Förverkligande utställningskoncept, Alicia Fundberg, Mathilda Jensen, Sara Adriansson, Sara Meijer Lönnroth, år 2.

Förverkligande utställningskoncept, Jessica Andersson, Sofia Strandberg, Alexandra Strand år 2.

Artefakt, Martina Antonino, år 3.

Artefakt, Ashkan Nassirzadeh, år 3.

Exjobb digitala konceptvisualiseringar, Lydia Stengård, år 3.

Exjobb digitala konceptvisualiseringar, Lydia Stengård, år 3.

Exjobb digitala konceptvisualiseringar, Lydia Stengård, år 3.

Digital konceptvisualisering, Pauline Hultström, Lisa Lord, Anne Sandahl, Lydia Stengård, år 3.

Exjobb monter till bokmässan, Annie Lund, år 3.

Artefakt vänster, Sara Hägglund, år 3. Artefakt höger, Frida Nolåkers, år 3.
Mer information
Universitetsadjunkt
Mia Sas
016-15 51 31
mia.sas@mdh.se
Studievägledare
Helen Lundblad
016-15 34 45
helen.lundblad@mdh.se
Rumslig gestaltning
En utbildning för dig som vill designa rum. Alltid med etisk, hållbar och inkluderande design med användaren i fokus. Ofta med koppling till branschen. Du får unik teoretisk och praktisk kunskap. Efter utbildningen är du redo för yrkeslivet som designer inom rumslig gestaltning och kan studera vidare på mastersnivå.