Text

  • Högskolepoäng 7.5  hp
  • Utbildningsnivå Grundnivå
  • Studieort Distans utan obligatoriska träffar
  • Kurskod FOA241
  • Huvudområde Företagsekonomi

Det här lär jag mig

Du får en överblick över den internationella miljö som ett företag verkar inom samt tillhandahåller olika verktyg för att hantera de marknadsföringsfrågor som företag i internationella sammanhang kan stöta på. Du får ett internationellt och kulturellt perspektiv på management och marknadsföring ur politisk, ekonomisk, kulturell och teknologisk omgivning.

Det här gör vi

Du får kontinuerligt testa dina kunskaper under kursens gång genom fem olika quiztester som tillsammans bildar HEM1. Kursen avslutas med en skriftlig tentamen där du får använda lämpliga teorier och modeller ifrån kurslitteraturen samt annat valfritt material för att hjälpa ett företag med dess internationella marknadsföring.

Den här nyttan har jag

Du får en verktygslåda med kunskap om grundläggande teorier, modeller och begrepp inom ämnesområdet Internationell marknadsföring. Dessa verktyg kan du använda för att förstå, strukturera, analysera, förklara och lösa praktiska problem som företag har i en internationell miljö.

Tillfällen för denna kurs

Hösttermin 2024

Frågor kring utbildningen?

Hör av dig till kursansvarig om du har frågor kring kursens innehåll.

Universitetsadjunkt

Madeleine Lundberg

021-10 31 51

madeleine.lundberg@mdu.se

Bygg din examen i företagsekonomi

Genom att läsa fristående kurser i företagsekonomi på MDU har du möjlighet att skapa din kandidatexamen i ämnet. Du kombinerar kurser på olika nivåer och läser dessa i den studietakt du själv väljer – helt på distans.

Läs mer