Text

  • Högskolepoäng 7.5  hp
  • Utbildningsnivå Grundnivå
  • Studieort Distans utan obligatoriska träffar
  • Kurskod FOA117
  • Huvudområde Företagsekonomi

The purpose of this course is to study the relationship between culture, business and management by analysing different companies’ culture with the help of case studies.

During the course the student will go through online lectures, which will provide a base for understanding different concepts and comparison of different cultural theories. The students will also have discussions online and individually analyse concepts connected to different views on culture. The practical implications in the course means that the student will carry out five (5) individual tasks (four short case study analyses and one multiple-choice online exam)

The knowledge and skills you gain from this course will help you in your future studies in marketing and management. In a future profession within the field of business you will be able to use and apply tools from the course in order to understand, present and analyse different cultural situations that can occur in a business situation.

Tillfällen för denna kurs

  • Sommartermin 2020

    Omfattning

    7.5 hp

    Tid

    2020-06-15 - 2020-08-23 (deltid 50%)

    Utbildningsnivå

    Grundnivå

    Kurstyp

    Fristående kurs

    Anmälningskod

    MDH-33000

    Språk

    Engelska

    Studieort

    Ortsoberoende

    Undervisningsform

    Distans
    Antal obligatoriska träffar inklusive tentamen: 0
    Antal övriga fysiska träffar: 0

    Särskild behörighet

    30 hp företagsekonomi varav minst 22,5 hp ska vara avklarade vid kursstart. För svenska studenter krävs Engelska B/Engelska 6. För internationella studenter krävs kunskaper i engelska motsvarande ett TOEFL-resultat om minst 575 med TWE 4,5 (PBT), 213 med Essay Rating 4 (CBT) eller 90 med TWE 20 (iBT) eller ett IELTS-resultat på totalt 6,5 och inget delmoment under 5,5. Engelsktestet är obligatoriskt för alla sökande förutom studenter från Australien, Kanada, Irland, Nya Zeeland, Storbritannien och USA.

    Urval

    Antal högskolepoäng resp betyg/högskoleprov

Hösttermin 2020

  • Hösttermin 2020

    Omfattning

    7.5 hp

    Tid

    2020-08-31 - 2021-01-17 (deltid 25%)

    Utbildningsnivå

    Grundnivå

    Kurstyp

    Kurs

    Anmälningskod

    MDH-23108

    Språk

    Engelska

    Studieort

    Ortsoberoende

    Undervisningsform

    Distans
    Antal obligatoriska träffar inklusive tentamen: 0
    Antal övriga fysiska träffar: 0

    Särskild behörighet

    30 hp företagsekonomi varav minst 22,5 hp ska vara avklarade vid kursstart. För svenska studenter krävs Engelska B/Engelska 6. För internationella studenter krävs kunskaper i engelska motsvarande ett TOEFL-resultat om minst 575 med TWE 4,5 (PBT), 213 med Essay Rating 4 (CBT) eller 90 med TWE 20 (iBT) eller ett IELTS-resultat på totalt 6,5 och inget delmoment under 5,5. Engelsktestet är obligatoriskt för alla sökande förutom studenter från Australien, Kanada, Irland, Nya Zeeland, Storbritannien och USA.

    Urval

    Antal högskolepoäng resp betyg/högskoleprov

Frågor kring utbildningen?

Hör av dig till kursansvarig om du har frågor kring kursens innehåll.

Universitetsadjunkt i företagsekonomi/inr marknadsföring/org

Charlotta Edlund

+4621107306

charlotta.edlund@mdh.se