Text
MDH erbjuder både poänggivande kurser och andra former av utbildningar för dig som arbetar med ekonomi och marknadsföring.
Kompetensutveckling för dig som jobbar med ekonomi och marknadsföring
Kompetensutveckling för dig som jobbar med ekonomi och marknadsföring
MDH erbjuder både poänggivande kurser och andra former av utbildningar för dig som arbetar med ekonomi och marknadsföring.
Fri fart, fri start
Fri fart, fri start är ett kurskoncept som underlättar kompetensutveckling för dig som jobbar med ekonomi och marknadsföring inom företag, myndigheter och organisationer. Kurserna är på 1,5 och 3 högskolepoäng och kan startas när du vill och läsas under ett helt år.
Med Fri fart, fri start kan du läsa kurser helt i din egen takt. Kurserna kan ge 1,5, 3 eller 7,5 högskolepoäng (hp). 1,5 högskolepoäng motsvarar en veckas heltidsstudier. Du startar när det passar under året och har därefter ett år på dig att genomföra kursen.
Samtliga kurser är helt webbaserade och studeras på distans.
Vem kan gå kurserna?
Du behöver inte ha högskolebehörighet utan din arbetsgivare beställer kurserna och avgör vem som ska gå. De förkunskaper som MDH rekommenderar finns att läsa om i kursernas produktblad.
Kostar det något?
Priset på en kurs beror på omfattningen och utbildningsområde. Priserna varierar mellan 3 200 kronor och 11 500 kronor, per deltagare och kurs.
Sökbara kurser
Marknadsföring
- Marknadskommunikation i ett nytt ljus - tänk tvärtom! 1,5 hp
- Eventmarknadsföring – vad är en upplevelse? 1,5 hp
- Gerillamarknadsföring – att sticka ut i mängden 1,5 hp
- Sociala medier inom marknadsföring – mer än bara Facebook? 1,5 hp
- Marknadsundersökning – i vilken ände ska vi börja och hur ska vi göra? 1,5 hp
- Enkät till kund - det fixar vi snabbt, eller? 1,5 hp
- Omvärldsbevakning - att kunna orientera sig i sin omvärld
1,5 hp
- Omvärldsbevakning - vad händer därute egentligen? 1,5 hp
- Relationsmarknadsföring - mer än bara ett kundkort 1,5 hp
- Klagomål från kunder - hur hanterar vi dessa? 1,5 hp
- Internationell marknadsföring 7,5 hp
- Marknadsföring - en introduktion 7,5 hp
- Konsumentbeteende 7,5 hp
- Digitalisering och marknadsföring 7,5 hp
- Marknadskommunikation 7,5 hp
- Eventmarknadsföring 7,5 hp
- Butiksförsäljning - shopping som vetenskap 3 hp
Redovisning/revision
- Redovisningens grunder - bokföring och sambandet mellan balansräkning och resultaträkning 1,5 hp
- Grundläggande teorier om ledarskap – hur fungerar ledarskap i praktiken? 1,5 hp
- Ekonomistyrningens grunder - styrning och ekonomiska grundbegrepp 1,5 hp
- Räkna med lönsamhet 7,5 hp
- Grundläggande affärsredovisning - att redovisa är mera än debet och kredit 7,5 hp
- Löpande bokföring 1,5 hp
- Självkostnadskalkylering och aktivitetsbaserad kalkylering 1,5 hp
Organisation
- Entreprenörskap - vad står det för egentligen? 1,5 hp
- Intraprenörskap - hur får jag min organisation att utvecklas? 1,5 hp
- Strategi - hur går organisationer från plan till handling? 1,5 hp
- Entreprenöriellt lärande - hur lär jag mig genom att agera entreprenöriellt? 1,5 hp
- CSR - Företagsstrategier för hållbar utveckling, 1,5 hp
- Den lärande organisationen 1,5 hp
- Att leda innovationsverksamhet 1,5 hp
- Den effektiva organisationen 7,5 hp
- Att utveckla organisationer och ledarskap 7,5 hp
- Sports management 7,5 hp
- Cross-Cultural Management 7,5 hp
- Ledarskap och team 7,5 hp