Helpdesk och IT-stöd

Högskolans IT-sektion ansvarar för support, drift, underhåll, nätverk, säkerhet och utveckling av högskolans gemensamma IT-system.

Hämta ut ditt studentkonto

På Mälardalens högskola finns flera olika IT-system till exempel bibliotekets databaser, student e-post, Studentportal, Blackboard, studentdatorer och trådlöst nät. För att få tillgång till dessa måste du ha ett studentkonto. Tillsammans med ett personligt lösenord fungerar ditt studentkonto i samtliga system som du har tillgång till.
 

 

Kontakta helpdesk

Öppettider måndag till fredag kl 08.00 - 16.00.

Telefon: 020-50 61 00

E-post: helpdesk@mdh.se

Formulär för felanmälan

 

Utökade öppettider

Vecka 36 – 38 har Helpdesk utökade öppettider mån-tor öppet kl 08.00 – 17.00, fredag ordinarie öppettider 08.00-16.00

IT-intro ny student HT14

Datorkrångel ?

Under frågor och svar i menyn till höger hittar du enkla lösningar på många av de datorproblem som kan uppstå.